فعالان بازار مس فرصت را از دست دادند

فعالان در بازار جهانی مس اعتقاد دارند روندهای قیمت این فلز اساسی به گونه ای است که سرمایه گذاران و خریداران احتمالا دیگر شاهد شرایط هفته های اخیر برای مس نخواهند بود و به تدریج با بهبود اوضاع اقتصاد جهان قیمت جهانی مس هم روند رشد خود را شروع می کند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Hellenic Shipping News» قیمت جهانی مس در چند روز گذشته در حالی افزایش پیدا کرد که سرمایه گذاران پیش از آن غفلت کرده بودند و هنگامی که قیمت ها پایین بود، از فرصت به دست آمده برای دوره بهبود اقتصاد جهانی و روند تولید انرژی با کربن کمتر استفاده نکردند.

مس تحویل سه ماهه در بورس لندن در روزهای گذشته با افزایش ۲.۱ درصدی به ۹۲۲۵ دلار در هر تن رسید. (تحویل فوری مس نیز حدود ۹۴۰۰ دلار در هر تن بوده است).

این فلز که در نیروگاه ها، ساخت و ساز و خودروهای برقی مورد استفاده قرار می گیرد از سال گذشته تا ماه های ابتدایی امسال روند رو به رشد شدیدی را داشت و قیمت آن در مدت کمتر از یک سال دوبرابر افزایش پیدا کرد و رکورد ۱۰۷۵۰ دلاری را به ثبت رساند.

«رابین بار» فعال بازار مس جهان اعتقاد دارد قیمت ۹ هزار دلاری برای سرمایه گذاران به ویژه  فعالان عرصه انرژی سبز قیمت بسیار مناسبی بود اما اکنون مس روند افزایشی را شروع کرده و احتمالا دیگر نمی توان شاهد قیمت های چند هفته قبل بود.

مس در هفته گذشته پایین ترین قیمت چهار ماه اخیر خود را تجربه کرد. دلیل روند کاهش قیمت این فلز پرکاربرد کند شدن رشد اقتصادی چین، هراس از تشدید سیاست های اقتصادی آمریکا و افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا بود که بر همیشه بر بازار فلزات اساسی تاثیر داشته است.

به گفته گروه بین المللی مطالعات مس در ماه می گذشته بازار جهانی مس تصفیه شده مازاد ۲ هزار تنی را نشان می داد حال آنکه در آوریل ۸۶ هزارتن کسری داشت. پیش بینی می شود به تدریج با کاهش اثرات بیماری کووید ۱۹ شاهد افزایش تقاضای جهانی برای مس و پیشی گرفتن آن از عرضه خواهیم بود. به اعتقاد فعالان بازار مس، به زودی بار دیگر قیمت جهانی مس به فراتر از ۱۰ هزار دلار در هر تن خواهد رسید.

پایان/

۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 12073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =